Budoucnost regionálních tratí: plány Středočeského kraje

 

Likvidátor středočeských lokálek Petr Borecký představuje své plány…

 

ILU-likvidator-stc-lokalek

 

Plán rozvoje a zajištění financování veřejné dopravy ve Středočeském kraji v budoucím období: předkládací zpráva (celý text zde)

 

BUDOUCNOST REGIONÁLNÍCH TRATÍ 

 

V prosinci roku 2021 došlo na základě analýzy shromážděných dat k redukcím provozu na vybraných regionálních železničních tratích. Jednalo se o následující tratě: 062 (v úseku Křinec – Městec Králové zastaven provoz v pracovních dnech), 063 (zastaven provoz v celém úseku Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov), 064 a 076 (v úseku Mělník – Mladá Boleslav omezen provoz v pracovních dnech a zastaven provoz o víkendech mimo rekreační sezónu), 094  (zastaven provoz v celém úseku Vraňany – Lužec nad Vltavou), 095 (zastaven provoz v úseku Straškov – Zlonice), 162 (zastaven provoz v celém úseku Rakovník – Kralovice u Rakovníka s ponecháním jednoho rekreačního páru vlaků), 204 (zastavení provozu v celém úseku Březnice– Rožmitál pod Třemšínem), 210 (v úseku Čisovice – Dobříš omezen provoz v pracovních dnech, ponechány vybrané vlaky), 222 (zastaven provoz v úseku Vlašim – Trhový Štěpánov) a 233 (zastaven provoz v celém úseku Čelákovice – Mochov). Důvodem byl zejména nízký počet přepravovaných cestujících, který byl dán mnoha faktory. Jedná se např. o zastaralý stav infrastruktury umožňující provoz pouze nižšími rychlostmi spojený s nekonkurenceschopností vůči ostatním dopravním módům v oblasti dosahovaných cestovních dob tzv. ode dveří ke dveřím. Dále se jedná o nevhodně umístněné zastávky vůči centrům jednotlivých sídel či historicky nevhodné trasování tratě. Pro snazší orientaci byly zpracovány grafické podklady týkající se stávajícího využití a realizovaných či prověřovaných aplikovaných redukcí provozu (viz přílohy č. 4. a 5)

 

Pro prověření potenciálu vybraných tratí by bylo vhodné zpracovat komplexní studii, která by měla za cíl problematiku dopravní obsluhy daných oblastí důkladně prověřit a zároveň by měla přinést odpověď na to, za jakých podmínek má případně smysl provozovat na těchto tratích železniční dopravu. Uvedla by i případná opatření, která je třeba pro rozvoj těchto tratí realizovat.

 

Od prosince letošního roku se očekává zastavení provozu na dalších tratích, konkrétně 110 v úseku Slaný – Louny, 124 Lužná u Rakovníka – Žatec a ukončení již redukovaného provozu na již zmíněných tratích 062 v úseku Křinec – Městec Králové a v případě neuspokojivých výsledků ze sčítání cestujících i na tratích 064/076 v úseku Mělník – Mladá Boleslav. Tam, kde je to s ohledem na zachování rozsahu dopravní obslužnosti nutné, se předpokládá nahrazení vlaků autobusovými spoji.

Dále je ke zvážení zpracování analýzy rozsahu regionální objednávky na tratích 020 v úseku Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou a 126 Rakovník – Louny.

 

redukce-trati-

 

Kontakt

film@zahadalokalek.cz

Záhada lokálek, z. s. 

IČ: 08513465

č. ú. 2101716541/2010

podporil_UK_logo_svisle_MODRE

Hlavní partner

Pragoimex

Partneři

Mediální partner

Spolupracujeme

E-shop

Andrea Primusová

Africká 664/1, Praha 6, 160 00

film@zahadalokalek.cz

IČ: 75505282

č. ú.: 1525353030/3030

 

Ochrana osobních údajů

Všeobecné obchodní podmínky



Created by Záhada Lokálek 2016 - 2022 development in progress...