Likvidátor středočeských lokálek

 

ILU-posledni-vlak-STCNavzdory silným protestům veřejnosti i zástupců obcí a měst radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký od roku 2022 nemilosrdně zredukoval provoz osobních vlaků na vybraných tratích a v ušlechtilém zájmu úspory veřejných financí nasadil na středočeskou síť tankodromů desítky autobusů navíc. Čím víc autobusů, tím víc přestupů. Šest kilometrů jedete se třemi přestupy i hodinu a půl za nejistého předpokladu, že na sebe busy počkají, pokud vůbec přijedou.  Často ale čekat nemůžou, protože navazují na dalších x linek. Takže si počkáte vy. Lidi nadávají a obce i města žádají o návrat k původním jízdním řádům vlaků. Krajský politik Starostů a nezávislých (STAN) se však zřejmě rozhodl vstoupit do dějin jako řezník středočeských lokálek.

 

Není tajemstvím, že radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký má ve své kanceláři mapu železnice Středočeského kraje, na níž je vyznačeno, kde má být cyklostezka hned a kde později. Netřeba proto složitých spekulací nad skutečným zájmem a klíčem, podle něhož jsou tratě v likvidačním merku pana radního vybírány. Následně je záměr přeformulován do „absolutně neefektivní tratě“ a Integrovaný dopravní systém Středočeského kraje (IDSK) nabrousí nože, kterými nesmlouvavě zařezává odvážně se vzpouzející starosty, zatímco pan radní si utírá zadnici peticí tisíců odpůrců jeho počínání.

 

 

stan-borecky-ofiRopák roku?

 

Jakkoliv ušlechtilá je snaha krajského radního pro veřejnou dopravu o marginální úspory v jednotkách milionů na úkor dopravních potřeb občanů Středočeského kraje, z hlediska podpory ekologických druhů dopravy nezvolil šťastné řešení. Nabízí se proto jeho nominace na Ropáka roku, jakožto "fyzické osoby, která antiekologický čin plánuje, prosazuje, provádí a dokonce již i uskutečnila". 

 

Hlasovat pro č. 2 Petra Boreckého můžete do pátku 24. 6. 2022 zde

 

 

Veřejná komunikace veřejného zájmu

 

V dohledné době nás čeká další kolo zabijačky železnice Středočeského kraje v podobě návrhu jízdních řádů pro rok 2023. Veřejnost prostřednictvím starostů žádá obnovení provozu osobních vlaků, leč lokálkový řezník Stanový Borec už chystá své zbraně i pomocníky. Komunikace starostů s řezníkovými psy z IDSK, zástupci kraje a Stanovým Borcem připomíná absurdní komedii arogance moci jazyka ptydepe. Vzhledem k tomu, že se jednoznačně týká veřejného zájmu, budeme vybraná jednání z této komedie v následujícím období na našem webu zveřejňovat.

 

Trať 062 Křinec - Chlumec nad Cidlinou

 

Trať 210 Praha - Dobříš

 

Za podporu a sdílení děkujeme.

 

 

Andy Primusová, 2. 6. 2022

 

 

Kontakt

film@zahadalokalek.cz

Záhada lokálek, z. s. 

IČ: 08513465

č. ú. 2101716541/2010

podporil_UK_logo_svisle_MODRE

Hlavní partner

Pragoimex

Partneři

Mediální partner

Spolupracujeme

E-shop

Andrea Primusová

Africká 664/1, Praha 6, 160 00

film@zahadalokalek.cz

IČ: 75505282

č. ú.: 1525353030/3030

 

Ochrana osobních údajů

Všeobecné obchodní podmínky



Created by Záhada Lokálek 2016 - 2022 development in progress...